Personlig träning

Diagnostik - Rehabilitering - Medicinsk laser - Behandlande massage - Personlig träning

Öppet enligt överenskommelse - även kvällar och helger!

(Och hela sommaren!)

0735-166422

Patric@Dolor.se

Humlegatan 2A

Luthagen i Uppsala

 

Ny adress! Numera Humlegatan 2!

Öppet hus - Söndag 17 juni från 13.00

Nyfiken men inte helt övertygad? Titta förbi och byt några ord så får vi se om jag kan hjälpa dig.

Personlig träning

 

Personlig träning är träning utförd för att uppnå personliga mål. Vid ditt

första besök pratar vi om vilka mål du vill nå, så att vi tillsammans vet vad vi strävar efter. Träningen lägger vi sedan upp utifrån dessa mål.

 

Det jag med min bakgrund, inklusive över tio års erfarenhet av

styrketräning, gör bäst - och därför framför allt ägnar mig åt är:

  • Rehab av idrottsskador eller efter trauman mot kroppen på ett eller annat sätt.
  • Träning för att förändra sin kroppskomposition, viktupp- eller nedgång
  • Träning speciellt inriktad på att komma tillbaka efter förlossning
  • Klassisk styrketräning

- för att bli förbättra idrottsresultat och för att kunna fortsätta med sin träning skadefritt

- för att uppnå smärtfrihet som uppkommer på grund av inaktivitet

... Sen har det hänt att målet har varit "Stor, stark, frisk, snygg och

välmående" också, och då får man göra så gott det går därifrån.

 

En stor del av träningen jag handleder bygger på att utbilda dig i att utföra klassisk styrke- och rörlighetsträning, och

att utveckla kroppskontroll och motorik, hållning, styrka och vid behov explosivitet. Först lär du dig att lyfta på ett effektivt sätt med så låg skaderisk som möjligt - för att sen kunna belasta ordentligt vid behov. Rörlighetsaspekten är viktig just för att kunna utföra övningarna på ett så riskfritt, och biomekaniskt effektivt sätt som möjligt.

 

En stor del avt räningen är styrke- och tyngdlyftningsinspirerad och kretsar kring flerledsövningar, då det är ett väldigt sunt

sätt att lära sig använda kroppen om man framöver skulle behöva lyfta någonting ute i verkliga livet också, och inte bara på gymmet. Att ha det som grund för träningen brukar vara uppskattat då det är en stor utmaning att bemästra till fullo men går tämligen fort att få tillräckligt bra ordning på för att kunna börja utföra. Ofta märker man fort tydliga framsteg i förhållandevis komplexa övningar - där man inte helt ovanligtvis redan efter en kort tid kan flytta förhållandevis mycket vikt.

 

Mitt motto när jag håller i träning är att "en trasig atlet är en dålig atlet". Vilket går att överföra till precis alla, atlet eller inte.

Jag tror på att för allra flesta går form, utförande och smärtfrihet före viktval och prestation. Jag tror på att den som tränar i lämplig takt blir bättre, starkare och säkrare på det den gör över tid än någon som hastar och slarvar mer än nödvändigt. Att det sen finns en tävlings-aspekt i vissa fall är en annan sak.

 

Det som används hos mig när vi tränar är i framför allt ett par skivstänger med tillbehör från Eleiko, en bit stadigt golv, en

ordentlig ställning för knäböj och bänkpress, kettlebells, gummiband av olika hårdhet och egen kroppsvikt. Maskinpark kan ha sina fördelar, men när det gäller att lära sig att använda sin kropp tycker jag att fria vikter praktiskt taget alltid är överlägset.

 

 

 

 

 

 

 

Personlig träning i Uppsala med omnejd

 

Jag jobbar med kunder i hela området Uppsala med omnejd

Copyright © 2017 All Rights Reserved - Dolor - Uppsala